fredag 12 november 2010

nja... jag vet inte ja...

Hej hej!
Nu var det sjuka barn igen. Det är min lilla tös som ska få sin dos av immunförsvar efter dagis-starten.

Det har hänt lite i vardagsrummet. För ett tag sedan berättade jag att vi inte hade något soffbord eftersom jag hade möblerat om lite... Jag var på jakt efter ett runt bord. Eller åtminstonde ovalt. Jag hittade ett par stycken som jag gillade bland annat ett satsbord i två delar med lite oregelbunden form. Men min man var inte lika förtjust. Så vi har varit utan soffbord ganska länge eftersom vi inte kunde enas. Nu har vi i alla fall köpt ett. Ikeas vita hemnes. Jag gillar att man kan se trät igenom den vita färgen. Och jag gillar avställningshyllan under. O formen... tja.. Brickan får stå för det runda tills vidare. Jag låter visst lite negativ... men jag tycker om det. Enkelt, fint!
h


Kronan ovanför bordet är också ny och kommer också från Ikea. Den har legat o väntat ett tag på ett bord att få hänga över=) Men som det är nu så hänger kronan där på prov. Spontant när vi hade hängt upp den tyckte jag: Nej, den ska ner! Men den får vara kvar ett tag o så får vi se om den växer på mig.





Julpynt är väl tidigt... men äpplen o buxbom är väl fritt fram =)

Ljusstaken i gjutjärn kommer från Rusta
j
Idag ska vi fira min morfar som fyller 75 år!! Grattis morfar! Det blir middag hemma hos mina föräldrar med tjocka släkten. Sjuklingen o pappsen får nog stanna hemma.
ö
Ha en trevlig helg!
Kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar