fredag 18 juni 2010

Första glimtarna från barnrummet

Hej hej!

För några veckor/månader...(?) sedan skrev jag ju om ett målarryck när vi målade köket och tvätthörnan. I samma veva sträckte sig rycket ända till tjejernas rum. Det var tidigare en blommig tapet. Inte romantiskt vackert blommig, utan fult blommig. Så vit färg blev ett lyft. NU, några veckor/månader...(?) senare har jag äntligen fått upp lite grejer på väggarna. Tanken är att hitta nya möbler till barnrummet, såsom ett fint gammalt skåp som rymmer massa leksaker, och en ny säng till stora tjejen kanske... Därför har det inte kommit upp något på väggarna ännu. Men i förmiddags så blev jag trött på allt som låg och drällde runt om i huset, i väntan på att hängas på väggarna. Så nu får jag anpassa möbleringen till detta!
Här följer några glimtar:
äää
kkkk

En världskarta är till nytta för hela familjen. En jordglob står på önskelistan.

Har ett boktips:
Twilight-böckerna. Läser just nu den andra boken, New moon. Fastnade både i ettan och den här. Även om man inte brukar tycka om vampyr-historier och science fiction, vilket jag aldrig gjort, så kan jag lova att dessa är värda att läsa. Jag siktar nu på att hinna läsa ut tvåan och även trean, Eclipse, innan den sista kommer på bio. Det borde ske innom kort. Jag tror den har världspremiär i slutet av juni.
444
Det var allt för idag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar