söndag 23 maj 2010

Härliga försommar!



Ja, nu är det väl nästan försommar! Eller? Åtminstonne har vädret den här helgen i Göteborg levt upp till det. Om inte högsommar till och med! Barnen har badat i basängen i trädgården, vi har grillat varje dag och haft saft och bull-kalas på altanen. Det är i allafall sommrigt för mig! Idag var vi hos svärföräldrarna och fick god mat. Väldigt trevligt. Så härligt att inte behöva laga maten själv. Inte för att jag gjorde det igår heller i för sig... Det gjorde maken... Men i allafall.

Jag har skaffat mig ett riktigt trädgårdsintresse. Har alltid tyckt att det är fint med blommor, men vem gör inte det å andra sidan... Men nu är det riktigt kul att greja med rabatter och dyligt. Jag börjar nog bli gammal...
Detta har jag ägnat mig åt till stor del idag. Har flyttat om mycket blommor i rabatten och planterat en del nytt. Det ser lite glest ut fortfarande men när det växer till sig blir det nog väldigt fint. Häligt blommamde växter i vitt, lila och rosa toner.
Äppleträden blommar för fullt nu och lavendeln som jag planterat i zinkkrukorna doftar fantastiskt!

vbhncgh
äökölk



llll
Gott slut på veckan!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar